جرائم زیست محیطی در فضای مجازی با همکاری پلیس فتا به طور ویژه و تخصصی رصد می‌شود.        

 باتوجه نگرانی فعالان محیط زیست در خصوص گسترش جرائم محیط زیستی در فضای مجازی و کوچ برخی مجرمان و متخلفین این حوزه به عرصه مذکور، طی تفاهم نامه‌ای که توسط اداره حفاظت محیط زیست و پلیس فتای این شهرستان صورت پذیرفت، از این پس کلیه فعالیت‌های آسیب رسان به محیط زیست مورد رصد و پایش ویژه قرار خواهد گرفت.

 مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این خصوص  گفت:  برابر با بند م صدو بیست و سومین کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی فهرست جرایم محیط زیستی به این عنواین افزوده گشته است.                                                 

او افزود: مواردی از قبیل خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری و گیاهی، نگهداری غیرمجاز حیات وحش، تکثیر و پرورش غیرمجاز حیات وحش، حیوان‌آزاری، خرید و فروش غیرمجاز سلاح و مهمات و ادوات شکار و صید در فضای مجازی جرم محسوب شده و پس از شناسایی متخلفان به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

امیر عالم زاده انصاری رییس پلیس فتای شهرستان دزفول نیز در این دیدار با اشاره به سو استفاده از گستردگی و خلا موجود در فضای مجازی اهمیت مقابله با مجرمان سایبری را بعنوان تامین بخشی از سلامت و امنیت روانی جامعه تلقی نمود و متخلفان محیط زیستی را نیز از جمله اخلالگران این حوزه دانست.                                                    

او  افزود: کارشناسان تیز بین پلیس فتا از این پس با رصد شبانه روزی و استفاده از شگرد‌های ویژه برخورد با شکارچیان غیر مجاز و عرضه کنندگان هر گونه آلات و ادوات غیر مجاز و نیز خدمات مربوطه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.